אבל, הודות לשימוש המוגבר באנרגיה חלופית, אנרגיה סולארית, אנרגיית רוח, גלי ים, וכו", מערכת יחסים זו מתחילה לרדת בהדרגה. עם זאת, הוא תהליך קשה וכואב מאוד, משום שחפצים רבים מדי של תשתית תעשייתית וכלכלית קשורים לשימוש בפחם, נפט, גז, ולהחלפה או למודרניזציה שלהם דורש הרבה זמן, מאמץ וכסף. דרך לצאת ממצב זה היא להשתמש בדלקים סינטטיים, אבל, למרבה הצער, עד לאחרונה לא הייתה טכנולוגיות ייצור יעילה וידידותית לסביבה כגון דלק. למרבה המזל, מצב זה השתנה לאחרונה בשל החברה הגרמנית SUNFIRE GmbH.
לראשונה, יישום של טכנולוגיה להמרת מים לדלק סינטטי ביצעה חברה בשם "Power-to-Liquid", הטכנולוגיה מאפשרת לך להמיר מים (H2O) ופחמן דו חמצני (CO2) , לדלק נפט וסולר סינטטי.
אופן פעולה של הטכנולוגיה
הבסיס של הטכנולוגיה הוא מה שנקרא (פישר-Tropsch), שפותחה בשנת 1925, כהשלמה לטכנולוגיה יעילה של תאי אלקטרוליזה מוצקה-תחמוצת (תאים מוצקים electrolyser תחמוצת, SOEC). SOEC-תאים המשמשים להמרת אנרגיה חשמלית המסופקת ממקורות מתחדשים על מנת לפצל את המים למימן וחמצן, אשר לאחר מכן הוסרו מהגז המחומם לטמפרטורה גבוהה.
בשלב הבא של המימן המופק בתהליך המגיב עם פחמן דו חמצני שחולץ מהאוויר או השגה כתוצר לוואי בתהליכי הייצור של כמה חומרים כימיים ומזון. בתגובה זו, פחמן חד חמצני מתקבלת (CO), אשר, מגיב שוב עם מימן לסנתז פחמימנים טוהר גבוהים באמצעות תהליך פישר-Tropsch. חום השיורי עודף שוחרר ושימש להפקת קיטור, אשר משפר את יעילות האנרגיה של התהליך כולו עד 70 אחוזים.
כיום, חברת SUNFIRE GmbH מציגה מתקן להדגמה שמסוגל לעבד עד 3.2 טון / יום של פחמן דו חמצני, ובכך לייצר חבית (159 ליטר) של דלק. עלות מחקר, תכנון וההקמה של מתקן ניסיוני שמבטא מספר שבע ספרות, שרובם הושגו במסגרת של מימון ציבורי מהמשרד הגרמני הפדרלי לחינוך ומחקר.
"כריסטיאן פון, אחד ממנהלי הפרויקט של החברה SUNFIRE GmbH אומר – מתקן ניסיוני שלנו מאפשר להוכיח את ההיתכנות של הטכנולוגיה המוצעת בקנה מידה תעשייתית" , "לכן חשובה התרבות וגיוס משקיעים שמבינים את חשיבות הפיתוח, וסיכוי להצלת האנושות מהתלות בדלקים מאובנים. "